General

Un dia absolutament 2.0

Potser no és res extraordinari el que he fet avui. Bàsicament he dedicat el dia a remenar eines i estris del món 2.0. D’entrada he creat un bloc nou, més personal, més de xerrar del que em passa per l’engonal i menys de cara enfora, de feina, d’esperonar el treball en l’aprenentatge de la gent que m’envolta a les aules… un bloc que, a més, no es veu reclòs a les restriccions espacials dels mitjans que empra la xarxa social, que compta amb caràcters tipogràfics l’aportació dels que hi participen. Aquest bloc, a més, ha patit dos canvis en la nomenclatura… la qual cosa és una evidència de dues coses: el dinamisme del mitjà i el desfici de la meua persona. Bé, i de la influència que causa en mi la veu de la gent que m’importa i que critica les meues decisions, ni que siguen tan petites, tan petites, com ara el títol d’un bloc “privat”. Un bloc de portes endins, per tant.

Però també m’he endinsat en l’aprofitament d’una nova joguina que els de Yoigo han tingut a bé fer-me arribar a canvi de la meua permanència pecuniària durant els propers 18 mesos. Un telefonet que permet connectar-me a tot el món 2.0 des del vàter, al bar, a l’estació de tren, en la cua de l’autopista o mentre romanc estoicament un dissabte al matí en un camp de futbol qualsevol veient, de reüll, com no juga en Pau. Un telefonet que fa servir un sistema operatiu que es diu Android que, pel que sembla, és fillastre del Google… ja ho tinc tot instal·lat i ja estic en disposició d’utilitzar les eines per poder fer-me visible (si ho vull) a la xarxa. Tot molt bé, o no… això va a gustos. Però, pel camí de les descàrregues, m’he adonat també de dues coses (tot va per parelles, oi?): l’Android no comptava amb el català com a llengua d’interfície i continue essent un analfabet en anglès. De la segona em resent, però no em reca. De la primera, em resent i m’enerva. I ja estic posat una horeta més (o dues, és clar) a la recerca de l’Android-català. No l’he trobat, només he aconseguit que en un fòrum (http://webs.racocatala.cat/android/viewtopic.php?f=2&t=105) en donaren una resposta parcial: canviar la llengua local descarregant-me una aplicació Morelocal2 que permet fer explícit que tu fas servir la llengua catalana en el món 2.0 i que vius a Andorra per tal que els de Google tinguen constància que existim al món. Ho he fet i ara el meu telefonet és més meu que no era abans, ara em parla en català. I sabeu què? Hi ha tota una colla de malalts de llengua i de pàtria que es dediquen a traduir la programació, que fan la feina de l’empresa perquè no tinga cap queixa… hi dediquen hores i hores. Els ho agraesc.

Un dia 2.0. que ha pagat la pena perquè és en aquest món que vivim i no en cap altre. No guanyem res posant-nos-hi de cul. Cadascú des de la seua parceleta pot afegir-se al gruix, a la gentada que vol viure digitalment en català, precisament per fer més ric aquest món i l’altre, el real, l’analògicament deliciós que m’espera ara mateix, quan tanque l’ordinador i senta com el meu cos s’estira i es contreu en notar la fredor d’uns llençols que m’acombolaran tota la nit. Bona nit, doncs. 😀

Anuncis
Estàndard

4 thoughts on “Un dia absolutament 2.0

  1. Si et serveix de consol (supose que no; a mi, tampoc), el meu mòbil és de l’any de la picor i he d’escriure “Valéncia”, “Xátiva”, “distribuit”… No és que jo no faça cap falta d’ortografia (tu ho saps millor, les que faig), és que no em deixen posar bé ni les paraules en les quals no en faig!!
    Si la cosa està en dir-se d’Andorra, endavant… Preferisc això que no el que em posa que sóc al DNI, mira tu! 🙂

    • Josep ha dit:

      No cal que poses Andorra, hi ha la possibilitat de triar “català(Espanya)”… i sí, em fot que els accents me’ls gestionen des dels Estats Units d’Amèrica. Però no em treu el son, perquè sé que hi ha gent que s’ho curra i el negoci és el negoci. Si demanem que hi haja programari i sistemes operatius en català, comprendran que hi ha negoci. Temps al temps.

Deixa un comentari

